آستان مقدس فاطمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا نیمه خردادماه ۵ موقوفه از استان‌های قم، تهران، کردستان و اراک داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حسین سامیان مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامت در گفت و گویی از ۵ وقف جدید برای آستان مقدس فاطمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون خبر داد.

وی با بیان اینکه این موقوفات در قالب، هبه، صلح و وقف انجام شده است، گفت: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی در شهر مقدس قم و شهرهای مختلف از جمله تهران، قروه و شازند بوده است.

مدیر املاک و موقوفات آستان مقدس فاطمی افزود: موقوفات جدید آستان مقدس فاطمی شامل املاک مزروعی، مسکونی و اداری می شود که منافع هر کدام از این موقوفات به آستان مقدس بانوی کرامت اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: در سال گذشته نیز آستان مقدس فاطمی موقوفاتی را در استان های قم و گیلان داشته است که اطلاع رسانی آن انجام گرفته است.

سامیان از راه‌اندازی بخش وقف vaghf.amfm.ir در پرتابل جامع آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خبرداد و گفت: زائران و واقفین علاوه بر مراجعه به آستان مقدس، می‌توانند برای انجام امور خود از پرتابل آستان نیز استفاده کنند.

گفتنی است وقف در روایات به صدقه جاریه تعبیر شده است که حتی بعد از مرگ انسان برای انسان حسنه به همراه دارد به‌ویژه اگر وقف برای نیات عام المنفعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) صورت گیرد.